Про це повідомив начальник управління фінансів райдержадміністрації Ігор Медик у своєму виступі під час колегії Погребищенської райдержадміністрації, яка відбулась 25 жовтня 2018 року. Планові показники складають 71731,0 тис. грн., фактично надійшло 83285,9 тис. грн., перевиконання складає 11554,9 тис. грн., у порівнянні з відповідним періодом 2017 року надходження збільшились на 14989,5 тис. грн. (21,9%). До загального фонду надійшли такі податки:

податок на доходи фізичних осіб – 40783,2 тис. грн., податок на прибуток – 15,7 тис. грн., рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів – 53,1 тис. грн., акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (пального ) – 543,4 тис. грн., акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пального ) – 2159,8 тис. грн., акцизний податок – 397,2 тис. грн., податок на майно – 566,4 тис. грн., плата за землю – 20633,8 тис. грн., транспортний податок – 26,0 тис. грн.., єдиний податок – 6183,2 тис. грн., єдиний податок з с/г товаровиробників – 10777,2 тис. грн., частина чистого прибутку – 0,2 тис. грн., адміністративні штрафи та інші санкції – 40,0 тис. грн., реєстраційний збір за проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців – 24,4 тис. грн., адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень – 420,9 тис. грн., плата за надання адміністративних послуг – 587,5 тис. грн., державне мито – 54,4 тис. грн., інші надходження – 19,5 тис. грн..

  Доходна частина районного бюджету по загальному фонду за 9 місяців 2018 року виконана на 113,2 %, планові показники становили 36202,4 тис. грн. фактично надійшло 40993,0 тис. грн., перевиконання складає 4790,6 тис. грн., у порівнянні з відповідним періодом 2017 року надходження збільшились на 7607,8 тис. грн.

  Основним податком у районному бюджеті є податок з доходів фізичних осіб який в структурі доходів загального фонду без трансфертів займає 99,5 %, виконання становить 113,1% (план 36052,1 тис. грн. - фактично надійшло 40783,2 тис. грн.).

  Протягом звітного періоду до районного бюджету отримано неподаткові платежі в сумі 209,8 тис. грн., з них 2,0 тис. грн.. – адміністративні штрафи та інші санкції, 24,4 тис. грн. – адміністративний збір за проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, 166,6 тис. грн. - адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, 16,8 тис. грн. – інші надходження.

  У складі районного бюджету заплановані субвенції з державного, обласного, міського та сільських бюджетів. За звітний період план становить 197710,8 тис грн. надійшло із бюджетів усіх рівнів 192177,9 тис. грн. ( з державного бюджету – 59703,5 тис. грн. (освітня та медична субвенції), обласного – 129008,9 тис. грн., міського - 835,7 тис грн. та сільських – 2629,8 тис. грн. Питома вага субвенції з державного бюджету у доходній частині районного бюджету займає 24,5 %, субвенцій з обласного бюджету – 52,9 %, податок на доходи фізичних осіб - 16,7 %, дотації – 4,4%, інші надходження – 1,5 %.

  За 9 місяців 2018 року до місцевих бюджетів надійшли субвенції з державного та обласного бюджетів:

  • освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 39350,8 тис. грн.;
  • медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 20352,7 тис. грн.;
  • субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій – 252,0 тис. грн.;
  • субвенція з місцевого бюджету на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), управління багатоквартирним будинком, вивезення побутового сміття та рідких нечистот за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету - 80107,6 тис. грн.;
  • субвенція з місцевого бюджету на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету -5528,0 тис. грн.;
  • субвенція з місцевого бюджету на виплату допомоги сім`ям з дітьми, малозабезпеченим сім`ям, особам, які не мають права на пенсію, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, тимчасової державної допомоги дітям, тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, та допомоги по догляду за особами з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи – 37670,4 тис. грн.;
  • субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу – 1164,1 тис. грн.;
  • субвенція з місцевого бюджету на проектні будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа за рахунок відповідної субвенції – 2112,7 тис. грн.;
  • субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 92,2 тис. грн.;
  • субвенція з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 775,5 тис. грн.;
  • субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері охорони здоров’я за рахунок коштів медичної субвенції – 287,1 тис. грн.;
  • субвенція з місцевого бюджету на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 856,0 тис. грн.;
  • інші субвенції з місцевого бюджету – 3628,8 тис. грн.

  До спеціального фонду районного бюджету надійшли кошти без урахування трансфертів у сумі 2499,2 тис. грн., при планових показниках 942,43 тис. грн., виконання становить 265,2 %.

  Бюджет міської ради виконаний на 110,0 %. План надходжень за 9 місяців 2018 року становить 10763,2 тис. грн. фактично надійшло 11843,9 тис. грн. перевиконання планових показників становить 1080,7 тис. грн.. У порівнянні з минулим роком надходження збільшились на 2546,3 тис. грн. До загального фонду надійшли такі податки : податок на прибуток – 13,0 тис. грн., акцизний податок – 244,9 тис. грн., акцизний податок з виробленого в Україні пального – 543,4 тис. грн., акцизний податок з ввезеного на митну територію України пального – 2159,8 тис. грн., податок на майно – 379,5 тис. грн., плата за землю – 3578,8 тис. грн., транспортний податок з юридичних осіб – 19,8 тис. грн.., єдиний податок – 3981,6 тис. грн., єдиний податок з с/г товаровиробників – 1,9 тис. грн., частина чистого прибутку – 0,2 тис. грн., адміністративні штрафи та інші санкції – 37,7 тис. грн., плата за надання адміністративних послуг – 579,4 тис. грн., адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень – 254,3 тис. грн., державне мито – 49,4 тис. грн., інші надходження – 0,2 тис. грн.

  Бюджети сільських рад за звітний період сільські бюджети виконані на 123,0 % ( 24765,4 тис. грн. – 30449,1 тис. грн.), перевиконання планових показників становить 5683,7 тис. грн., у порівнянні з відповідним періодом 2017 року надходження збільшились на 4835,4 тис. грн. До загального фонду сільських бюджетів надійшли такі податки : податок на прибуток – 2,6 тис. грн., рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів – 53,1 тис. грн., акцизний податок – 152,2 тис. грн., податок на майно – 186,9 тис. грн., плата за землю – 17055,0 тис. грн., транспортний податок – 6,3 тис. грн.., єдиний податок – 2201,6 тис. грн., єдиний податок з с/г товаровиробників – 10775,3 тис. грн., адміністративні штрафи та інші санкції – 0,3 тис. грн., плата за надання адміністративних послуг – 8,1 тис. грн., надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності – 1,7 тис. грн., державне мито – 5,0тис. грн., інші надходження – 1,0 тис. грн..

  Найвищих показників виконання доходної частини досягли Білашківська сільська рада – 145,6 % понадплан надійшло 598,7 тис. грн., Педосівська – 164,8% -429,7 тис. грн., Розкопанська – 141,1 % - 359,3 тис. грн., Левківська -133,3 % - 314,6 тис. грн., Морозівська – 134,7 % - 460,3 тис. грн., Сніжнянська – 132,4 % - 195,3 тис. грн.., Старостинецька – 129,5 % - 427,8 тис. грн..

  Загалом всі сільські та міський бюджети виконали та перевиконали планові показники доходної частини та одержали від 1,8 тис. грн. до 598,7 тис. грн., а до міського бюджету одержано додатково 1080,7 тис. грн..

  Станом на 01.10.2018 року до місцевих бюджетів району рахується заборгованість податків від суб’єктів підприємницької діяльності у сумі 677,1 тис. грн. та переплата 2115,3 тис. грн.. Заборгованість: (податок на майно – 8,2 тис. грн., плата за землю – 319,3 тис. грн.., єдиний податок – 64,6 тис. грн., податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування – 129,4 тис. грн., податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – 102,6 тис. грн.., транспортний податок - 50,0 тис. грн.., інші – 3,0 тис. грн.)

  Переплата: (податок та збір на доходи фізичних осіб – 1,7 тис. грн., акцизний податок – 0,5 тис. грн., єдиний податок – 76,5 тис. грн., єдиний податок з с/г товаровиробників – 2146,0 тис. грн.).

  Надавалась практична допомога сільським радам у плануванні доходів і забезпечені фінансування заходів, передбачених їх бюджетами і як результат 26 сільських рад виконали свої бюджети. У 2017 році за відповідний період також усі бюджети були виконані.

  Видаткова частина:

  За 9 місяців поточного року із зведеного районного бюджету по загальному фонду використано 292390,646 тис. грн., що становить 90,5 % плану на цей період (план – 323031,253 тис. грн.., касові – 292390,646 тис. грн.), порівняно з аналогічним періодом попереднього року обсяг видатків збільшився на 55,1 %.

  Із загальної суми видатків на захищені статті спрямовано і використано – 251238,233 тис. грн., або 85,9 % всіх видатків, що на 54,7 % більше порівняно з попереднім періодом минулого року у т.ч. на оплату праці працівників бюджетних установ з нарахуваннями – 113951,409 тис. грн., більше на 21,5%, на медикаменти та перев’язувальні матеріали – 873,126 тис. грн. більше на 73,6%, на продукти харчування – 1853,813 тис. грн. більше на 24,1%, соціальні виплати населенню – 127499,659 тис. грн. більше на 109,9 %, на оплату енергоносіїв – 7060,226 тис. грн. більше на 19,5%. Дотації і субвенції між бюджетами – 16982,365 тис. грн. порівняно з аналогічним періодом попереднього року обсяг видатків збільшено на 29,0%, інші видатки (придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентар , оплата послуг і робіт) – 18084,048 тис. грн. більше на 48,28%., капітальні трансферти органам державного управління інших рівнів - 6086,000 тис. грн..

  На утримання установ та закладів освіти використано 70828,022 тис. грн., що становить 91,7 % призначень на відповідний період, що більше на 22,2% порівняно з попереднім роком;

  • охорони здоров’я – 30601,9 тис. грн. (89,4%) більше на 26,7%;
  • соціального захисту та соціального забезпечення – 131133,120 тис. грн. (95,3%) більше на 105,7%;
  • культури і мистецтва – 7373,349 тис. грн. (76,6 %) більше на 4,7%;
  • фізичної культури і спорту – 711,532 тис. грн. (82%) більше на 30,6%;
  • органи місцевого самоврядування – 18838,738 тис. грн. (86,1%) більше на 31,9%;
  • міжбюджетні трансферти - 23068,365 тис. грн. (80,8%) більше на 69,8%;
  • інші галузі – 9835,620 тис. грн..

  На оплату за спожиті енергоносії в районному бюджеті заплановані кошти в сумі 12805,942 тис. грн.. касові видатки становлять 7060,226 тис. грн. або 55,1 % річних призначень в тому числі на оплату :

  • теплопостачання при плані на рік 1733,0 тис. грн.., касові видатки 1095,9 тис. грн. або 63,2%;
  • електроенергії при плані на рік 4207,115 тис грн.. касові видатки 2322,791 тис. грн.. або 55,2 %.;
  • природного газу при плані 1474,831 тис. грн.. касові видатки 734,924 тис. грн. або 49,8%;
  • водопостачання та водовідведення при плані 154,203 тис. грн. , касові видатки 79,255 тис. грн. або 51,4%.
  • інших енергоносіїв (вугілля та дрова) план становить 5236,793 тис. грн.., касові видатки 2827,356 тис. грн. або 51,9%.

  Спеціальний фонд .

  Касові видатки спеціального фонду за 9 місяців 2018 року становлять 26508,092 тис. грн., в тому числі по галузі «Освіта» - 2903,835 тис. грн., «Охорона здоров’я» - 1715,010 тис. грн., «Соціальний захист та соціальне забезпечення» - 540,226 тис. грн., «Культура та мистецтво» - 267,718 тис. грн., «Житлово-комунальне господарство» - 264,580 тис. грн., «Органи місцевого самоврядування» - 7168,012 тис. грн., «Утримання та розвиток інфраструктури доріг» - 2008,055 тис. грн., субвенція до державного бюджету виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів – 1046,147 тис. грн., «Інші видатки» - 5375,36 тис. грн., «Інші субвенції» - 5219,149 тис. грн.

  Станом на звітну дату кредиторської заборгованості по виплаті заробітної плати з нарахуваннями та оплаті за спожиті енергоносії не має.

  Кредиторська заборгованість по загальному фонду на 01.10.2018 року становить 30759,795 тис. грн., що порівняно з аналогічним періодом 2017 року зменшилась на 25062,937 тис. грн., або на 45 %. Заборгованість виникла по галузі „Соціальний захист та соціальне забезпечення ” за кодом економічної класифікації 2730 „Інші виплати населенню” - 30736,026 тис. грн. та 2240 «Оплата послуг(крім комунальних)» - 23,469 тис. грн.

  По спеціальному фонду кредиторська заборгованість на 01.10.2018 року відсутня. Дебіторська заборгованість становить 531,286 тис. грн., по галузі «Органи місцевого самоврядування». По Бабинецькій сільській раді за КПКВК 6030 «Організація благоустрою населених пунктів» по коду економічної класифікації 3142 «Реконструкція та реставрація інших об`єктів» - 44,610 тис. грн., по Погребищенській міській раді за КПКВК 7330 «Будівництво інших об`єктів соціальної та виробничої інфраструктури комунальної власності» по коду економічної класифікації 3122 «Капітальне будівництво (придбання) інших об`єктів» - 420,0 тис. грн., по Саражинецькій сільській раді за кодом програмної класифікації 1010 «Надання дошкільної освіти» по коду економічної класифікації 3142 «Реконструкція та реставрація інших об`єктів» - 66,676 тис. грн..

  При формуванні районного бюджету на 2018 рік першочерговим завданням ставилось безумовне виконання вимог частини 4 статті 77 Бюджетного кодексу України щодо забезпечення в повному обсязі потреби в коштах на оплату праці з нарахуваннями працівників бюджетної сфери, а також на проведення розрахунків за енергоносії, які споживаються бюджетними установами та закладами, що фінансуються з районного бюджету.

  Незабезпеченість асигнуваннями на виплату заробітної плати з нарахуваннями непедагогічних працівників по галузі «Освіта» становила 1252,0 тис. грн.. Рішенням 24 сесії районної ради 7 скликання від 08 лютого 2018 року № 2-24-7/564 «Про внесення змін до районного бюджету на 2018 рік» виділено кошти в сумі 1252,0 тис. грн.. на виплату заробітної плати з нарахуваннями непедагогічним працівникам, чим повністю забезпечено потребу в коштах.

  У 2018 році на території району реалізовується 9 проектів-переможців 15 обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад (Адамівська сільська рада (1 проект реконструкція мереж вуличного освітлення), Погребищенська районна рада (соціальний проект підтримки людей з обмеженими можливостями), Черемошненська сільська рада (будівництво ігрового майданчику), Очеретнянська сільська рада (клуб), Дзюньківська сільська рада (дошкільний навчальний заклад), Ширмівська сільська рада (реконструкція мереж вуличного освітлення), Бабинецька сільська рада (клуб), Павлівська сільська рада (загальноосвітня школа), Морозівська сільська рада (с.Бухни загальноосвітня школа) на загальну суму 2128,244 тис. грн.., в тому числі 744,0 тис. грн. за рахунок коштів обласного бюджету, 357,590 тис. грн.. – районного бюджету, 801,654 тис. грн.. – міського та сільських бюджетів та 225,0 тис. грн.. – кошти спонсорів.

  На здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку передбачено субвенцію з державного бюджету в сумі 500,0 тис. грн.. з них (200,0 тис. грн. Новофастівській сільській раді на нове будівництво мережі зовнішнього освітлення по вул. Морозівська в с. Новофастів Погребищенського району Вінницької області; 150,0 тис.грн. Адамівській сільській раді на реконструкцію мереж вуличного освітлення вулиці Центральна в селищі Погребище Перше Погребищенського району Вінницької області; 100,0 тис. грн. Погребищенській міській раді для придбання дитячого ігрового майданчика по вул. Київська, 35, м. Погребище Вінницької області; 50,0 тис. грн. Плисківській сільській раді на придбання меблів для Плисківського дошкільного навчального закладу “Сонечко”. Надійшло коштів в сумі 252,000 тис. грн.. Касові видатки ще не здійснювалися, лише із липня розмежовано асигнування .

  З метою наповнення доходів місцевих бюджетів усіх рівнів у 2018 році необхідно:

  1. Проаналізувати відповідність помісячних планових показників доходів темпам фактичного надходження податків та вжити заходів щодо приведення помісячного розпису доходів відповідно до очікуваного надходжень
  2. Вжити відповідних заходів по легалізації зарплати та виведення доходів із тіньового сектору економіки.
  3. Вжити відповідних заходів щодо ефективного використання земельних ділянок та перегляду ставок орендної плати по діючих договорах відповідно до вимог чинного законодавства.
  4. Вжити відповідних заходів щодо встановлення органами місцевого самоврядування максимальних ставок по надходженню коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, з врахуванням розпорядження КМУ від 31 січня 2018 р. № 60-р “Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об’єднаних територіальних громад”.

  Щодо ефективного використання коштів місцевих бюджетів головним розпорядникам коштів, одержувачам коштів необхідно:

  1. Забезпечити першочергове спрямування коштів на фінансування захищених статей видатків, зокрема, видатків на оплату праці з нарахуваннями та на розрахунки за спожиті енергоносії.
  2. Забезпечити належний рівень завершення літньої відпускної кампанії працівників закладів освіти району, зокрема, педагогічних працівників.
  3. Здійснювати контроль за цільовим та ефективним використанням коштів освітньої та медичної субвенцій з державного бюджету, відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 р. № 6 “Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам” (зі змінами), від 23.01.2015 р. № 11 “Деякі питання надання медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам” (зі змінами).
  4. Забезпечити своєчасне та в повному обсязі перерахування медичним закладам коштів субвенції на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань, виділених на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 р. № 181 “Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань”.

  Відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації від 21 травня 2018 року № 131 «Про дотримання бюджетного законодавства виконавчими комітетами міської, сільських рад у 2018 році» за звітній період охоплено 9 сільських рад (Адамівська, Андрушівська, Бабинецька, Білашківська, Борщагівська, Гопчицька, Довгалівська, Збаржівська та Левківська). За результатами перевірки підготовлені довідки про вибіркову перевірку сільських рад. В загальному грубих порушень бюджетного законодавства не виявлено в жодній із сільських рад. Зустрічаються переважно однотипні неточності такі як: меморіальні ордери та книга «Журнал-головна» ведуться простим олівцем; не проведено інвентаризацію за звітний період; не підшиті грошові документи; довідки про внесення змін до сільського бюджету не підписані та не скріплені гербовою печаткою; неврегульоване питання оплати праці працівників закладів культури у вихідні дні, святковий та нічний періоди.

  Щодо 15 обласного конкурсу розвитку територіальних громад. Листом Департаменту фінансів обласної державної адміністрації № 04-2-22/715 від 06 липня 2018 року доведені вимоги при якій умові будуть замовлятися кошти із обласного бюджету на співфінансування проектів сільських рад. Так, необхідно щоб була виготовлена проектно-кошторисна документація на об’єкт, здійснено її експертизу, завершено процедуру закупівель, укладено угоду з підрядною організацією. Станом на 01.10.2018 року виконано всі вимоги лише Черемошненською та Дзюньківською сільською радою.

  Відділ інформаційної діяльності, організаційної роботи та
комунікацій з громадськістю апарату райдержадміністрації