Зведений бюджет району по доходах загального фонду у 2019 році виконано на 109,3 %, планові показники складають 127984,3 тис. грн., фактично надійшло 139834,5 тис. грн., перевиконання складає 11850,2 тис. грн., у порівнянні з відповідним періодом 2018 року надходження збільшились на 17926,0 тис. грн. (14,7 %). До загального фонду надійшли такі податки: податок на доходи фізичних осіб – 67994,2 тис. грн.,

податок на прибуток – 4,2 тис. грн., рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування - 422,9 тис. грн., рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) - 126,8 тис. грн., рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення у сумі 5,9 тис. грн.., рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин місцевого значення у сумі 4,5 тис. грн., акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (пального ) – 704,6 тис. грн., акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пального ) – 2896,6 тис. грн., акцизний податок – 657,5 тис. грн., податок на майно – 952,0 тис. грн., плата за землю –35573,7 тис. грн., транспортний податок – 170,1 тис. грн., єдиний податок – 10786,3 тис. грн., єдиний податок з с/г товаровиробників – 17740,6 тис. грн., частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучається до відповідного місцевого бюджету - 0,1 тис. грн.., штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування , за порушення норм регулювання обігу готівки в сумі 0,4 тис. грн., адміністративні штрафи та інші санкції – 51,9 тис. грн., адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів – 100,0 тис. грн., адміністративний збір за проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців, громадських формувань – 30,2 тис. грн., плата за надання інших адміністративних послуг – 578,9 тис. грн., адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень – 556,8 тис. грн., надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом – 1,7 тис. грн., державне мито – 80,6 тис. грн., інші надходження – 372,7 тис. грн.., кошти за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням – 21,4 тис. грн..

  Доходна частина районного бюджету по загальному фонду у 2019 році виконана на 105,7 %, планові показники становили 65210,5 тис. грн. фактично надійшло 68914,7 тис. грн., перевиконання складає 3704,2 тис. грн., у порівнянні з відповідним періодом 2018 року надходження збільшились на 8571,4 тис. грн.

  Основним податком у районному бюджеті є податок з доходів фізичних осіб який в структурі доходів загального фонду без трансфертів займає 98,7 %, виконання становить 105,3 % , уточнений план складає 64572,0 тис. грн. фактично надійшло 67994,2 тис. грн.

  Протягом звітного періоду до районного бюджету отримано платежі в сумі 920,5 тис. грн., з них: податок на прибуток – 0,2 тис. грн., рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування – 422,9 тис. грн., штрафні санкції за порушення законодавства про патентування , за порушення норм регулювання обігу готівки в сумі 0,4 тис. грн., адміністративні штрафи та інші санкції – 49,6 тис. грн., адміністративний збір за проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань – 30,2 тис. грн., плата за надання інших адміністративних послуг – 76,7 тис. грн., адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень – 279,7 тис. грн., інші надходження – 60,7 тис. грн.

  У складі районного бюджету заплановані субвенції з державного, обласного, міського та сільських бюджетів. За звітний період план становить 184884,3 тис грн., надійшло із бюджетів усіх рівнів 171235,8 тис. грн. ( з державного бюджету – 79346,9 тис. грн. (освітня, медична субвенції та субвенція на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій), обласного – 84461,2 тис. грн., міського - 943,4 тис грн. та сільських – 6484,3 тис. грн.). Питома вага субвенції з державного бюджету у доходній частині районного бюджету займає – 31,3 %, субвенцій з обласного бюджету – 33,3 %, субвенцій з міського та сільських бюджетів – 2,9 %, податок та збір на доходи фізичних осіб - 26,8 %, дотації – 5,2 %, інші надходження – 0,5 %.

  У2019 році до районного бюджету надійшли субвенції з державного та обласного бюджетів:

  • - освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 58030,0 тис. грн.;
  • - медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 20226,9 тис. грн.;
  • - субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій – 1090,0 тис. грн.;
  • - субвенція з місцевого бюджету на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло -, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), управління багатоквартирним будинком, вивезення побутового сміття та рідких нечистот за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету - 21821,4 тис. грн.;
  • - субвенція з місцевого бюджету на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету -5325,2 тис. грн.;
  • - субвенція з місцевого бюджету на виплату допомоги сім`ям з дітьми, малозабезпеченим сім`ям, особам, які не мають права на пенсію, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, тимчасової державної допомоги дітям, тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, та допомоги по догляду за особами з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи –51592,9 тис. грн.;
  • - субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу – 1721,4 тис. грн.;
  • - субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції –164,4 тис. грн.;
  • - субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду – 13,8 тис. грн.;
  • - субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 345,9 тис. грн.;
  • - субвенція з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 864,8 тис. грн.;
  • - субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері охорони здоров’я за рахунок коштів медичної субвенції – 603,4 тис. грн.;
  • - субвенція з місцевого бюджету на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 264,5 тис. грн.;
  • - субвенція з місцевого бюджету на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах – 540,0 тис. грн.;
  • - інші субвенції з місцевого бюджету – 7603,4 тис. грн.;
  • - субвенція з місцевого бюджету на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей осіб, визначених у абзаці 14 пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» - 672,6 тис. грн..;
  • - субвенція з місцевого бюджету на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 0,0 тис. грн..

  До спеціального фонду районного бюджету надійшли кошти без урахування трансфертів у сумі 2901,8 тис. грн., при уточнених річних планових показниках 698,0 тис. грн., виконання становить 415,7 %.

  Бюджет міської ради виконаний на 101,7 %. Планові призначення у 2019 році становлять 18508,5 тис. грн., фактично надійшло 18819,3 тис. грн. перевиконано планові показники на 310,8 тис. грн.. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 2855,6 тис. грн. До загального фонду надійшли такі податки : податок на прибуток – 1,4 тис. грн., рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів - 0,2 тис. грн., рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення – 2,6 тис. грн., акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (пального ) – 670,0 тис. грн., акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пального ) – 2896,6 тис. грн., акцизний податок – 387,5 тис. грн., податок на майно – 562,7 тис. грн., плата за землю – 6516,4 тис. грн., транспортний податок – 74,4 тис. грн., єдиний податок – 6742,9 тис. грн., єдиний податок з с/г товаровиробників – 3,8 тис. грн., адміністративні штрафи та інші санкції – 1,7 тис. грн.., адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів – 80,0 тис. грн., плата за надання інших адміністративних послуг – 492,1 тис. грн., адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень –277,1 тис. грн., державне мито – 71,3 тис. грн., інші надходження – 4,0 тис. грн.

  Бюджети сільських рад за звітний період виконані на 117,7 % (44265,3 тис. грн. – 52100,5 тис. грн.), перевиконання планових показників становить 7835,2 тис. грн., у порівнянні з відповідним періодом 2018 року надходження збільшились на 6499,0 тис. грн. До загального фонду сільських бюджетів надійшли такі податки : податок на прибуток – 2,6 тис. грн., рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів – 126,6 тис. грн., рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення у сумі 3,3 тис. грн.., рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин місцевого значення у сумі 4,5 тис. грн.., акцизний податок – 270,0 тис. грн., податок на майно – 389,5 тис. грн., плата за землю – 29057,3 тис. грн., транспортний податок – 95,7 тис. грн.., єдиний податок – 4043,4 тис. грн., єдиний податок з с/г товаровиробників – 17736,8 тис. грн., адміністративні штрафи та інші санкції – 0,6 тис. грн., адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів – 20,0 тис. грн., плата за надання інших адміністративних послуг – 10,0 тис. грн., надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності – 1,7 тис. грн., державне мито – 9,3 тис. грн., кошти за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням – 21,4 тис. грн., інші надходження –307,9 тис. грн.

  Найвищих показників виконання доходної частини досягли Андрушівська – 169,3 %, Адамівська – 139,8 %, Новофастівська – 136,0 %, Збаржівська – 130,2 %, Педосівська – 128,7 %, Ширмівська - 126,2 %, Дзюньківська – 124,5 %, , Бабинецька – 123,8 %. Надавалась практична допомога сільським радам у плануванні доходів і забезпечені фінансування заходів, передбачених їх бюджетами і як результат всі сільські ради виконали свої бюджети.

  Видаткова частина:

  За 2019 рік із зведеного районного бюджету по загальному фонду використано 333789,734 тис. грн., що становить 92,9 % плану на цей період (план – 359165,418 тис. грн.., касові – 333789,734 тис. грн.), порівняно з аналогічним періодом попереднього року обсяг видатків зменшився на 25,2 %.

  Із загальної суми видатків на захищені статті спрямовано і використано –267551,118 тис. грн., або 80,1 % всіх видатків, що на 32 % менше порівняно з попереднім періодом минулого року у т.ч. на оплату праці працівників бюджетних установ з нарахуваннями – 163980,295 тис. грн., більше на 6,5%, на медикаменти та перев’язувальні матеріали – 1290,758 тис. грн. менше на 15,4%, на продукти харчування – 4247,987 тис. грн. більше на 39,3%, соціальні виплати населенню –84949,353 тис. грн. менше на 115,3 %, на оплату енергоносіїв – 13082,725 тис. грн. більше на 11,2%. Крім захищених видатків проведено інші видатки (придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентар, оплата послуг і робіт) в сумі 36240,728 тис. грн., передано міжбюджетні трансферти в сумі 29997,888 тис. грн..

  На утримання установ та закладів освіти використано 110599,022 тис. грн., що становить 96 % призначень на відповідний період, що більше на 11,1% порівняно з попереднім роком;

  • охорони здоров’я – 36800,076 тис. грн. (99,3%) менше на 12,7%;
  • соціального захисту та соціального забезпечення – 91755,217 тис. грн. (87,8%) менше на 105,4%;
  • культури і мистецтва – 12102,696 тис. грн. (90,2 %) більше на 11,7%;
  • фізичної культури і спорту – 1460,620 тис. грн. (95,4%) більше на 20,3%;
  • органи місцевого самоврядування – 31721,556 тис. грн. (96,2%) більше на 17,4%;
  • міжбюджетні трансферти - 29997,888 тис. грн. (97,7%) менше на 13,1%;
  • інші галузі – 19352,659 тис. грн..

  На оплату за спожиті енергоносії в районному бюджеті заплановані кошти в сумі 15958,374 тис. грн.. касові видатки становлять 13082,725 тис. грн. або 82 % річних призначень в тому числі на оплату :

  • теплопостачання при плані на рік 2073,299 тис. грн.., касові видатки 2072,595 тис. грн. або 99,9%;
  • електроенергії при плані на рік 5039,525 тис грн.. касові видатки 4241,281 тис. грн.. або 84,2 %.;
  • природного газу при плані 1346,202 тис. грн.. касові видатки 829,532 тис. грн. або 61,6%;
  • водопостачання та водовідведення при плані 236,701 тис. грн. , касові видатки 203,555 тис. грн. або 86%.
  • інших енергоносіїв (вугілля та дрова) план становить 7262,647 тис. грн.., касові видатки 5735,762 тис. грн. або 79%.

  Спеціальний фонд .

  Касові видатки спеціального фонду за 2019 рік становлять 33792,878 тис. грн., в тому числі по галузі «Освіта» - 5219,919 тис. грн., «Охорона здоров’я» - 1179,982 тис. грн., «Соціальний захист та соціальне забезпечення» - 1739,202 тис. грн., «Культура та мистецтво» - 793,638 тис. грн., «Житлово-комунальне господарство» - 1469,730 тис. грн., «Органи місцевого самоврядування» - 2055,547 тис. грн., «Утримання та розвиток інфраструктури доріг» - 1692,886 тис. грн., субвенція до державного бюджету виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів – 1249,592 тис. грн., «Інші видатки» - 10368,223 тис. грн., «Інші субвенції» - 8024,159 тис. грн.

  Станом на звітну дату кредиторської заборгованості по виплаті заробітної плати з нарахуваннями та оплаті за спожиті енергоносії немає. Випадків взяття бюджетних зобов’язань понад обсяги бюджетних асигнувань не зафіксовано. Дебіторська заборгованість по загальному фонду відсутня.

  По спеціальному фонду дебіторська та кредиторська заборгованість на 01.01.2020 року відсутня.

  У 2019 році на території району реалізовується 7 проектів-переможців 16 обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад Павлівська сільська рада ( «Обличчя сучасної медицини»), Погребищенська районна рада («Вуличні тренажери для погребищан»), Черемошненська сільська рада («В Нову українську школу - енергозберігаючі технології» та «Енергоефективність та енергозбереження – справа кожного, користь для всіх»), Морозівська сільська рада («Школі - вікна, дітям – тепло»), Розкопанська сільська рада («Реконструкція мереж вуличного освітлення по вулицях Гоголя, Центральна, Шевченка, Гагаріна в селі Розкопане Погребищенського району Вінницької області»), Ширмівська сільська рада (Підвищення ефективності використання енергетичних ресурсів комунальним закладом «Ширмівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Погребищенської районної ради Вінницької області») на загальну суму 1979,920 тис. грн.., в тому числі 500,302 тис. грн. за рахунок коштів обласного бюджету, 332,400 тис. грн.. – районного бюджету, 970,218 тис. грн.. – міського та сільських бюджетів та 177,0 тис. грн.. – кошти спонсорів.

  Залишок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів соціально - економічного розвитку окремих територій станом на 01.01.2019 року складав 1298,910 тис. грн. в тому числі «Придбання меблів для Плисківського дошкільного навчального закладу “Сонечко”, вул. Шевченко, 25, с. Плисків Погребищенського району Вінницької області» 0,910 тис. грн., «Придбання медичного обладнання для Погребищенської центральної районної лікарні по вул. П. Тичини, 54 м. Погребище Вінницької області» 942,000 тис. грн., «Нове будівництво мереж водопостачання по вул.Сьомака, Рокитна у м.Погребище, Вінницької області» 108,000 тис. грн.., «Нове будівництво мереж водопостачання по вул. П.Тичини, вул. Молодіжна, вул. Садова, вул.Матросова та вул. Польова в м.Погребище Вінницької області» 63,000 тис. грн.., «Нове будівництво розвідувально-експлуатаційної свердловини для водопостачання населення по вул. Сьомака і Рокитна в м.Погребище Вінницької області» 63,000 тис. грн., «Нове будівництво мереж водопостачання по вул. В.Речмедіна, Мічуріна, Польова, Л.Українки, Кармелюка, пров. Гагаріна в селі Андрушівка, Погребищенського району, Вінницької області» 42,000 тис. грн., «Нове будівництво мереж водопостачання по вул. В.Речмедіна, А. Олійника, Барінова, Лугова, Кармелюка, Ковпака,Тишкевича, Ярова в селі Андрушівка, Погребищенського району Вінницької області» 42,000 тис. грн., «Придбання меблів для Новофастівського дитячого навчального закладу в с.Новофастів Погребищенського району Вінницької області» 3,000 тис. грн.., «Придбання музичного обладнання для Погребищенської дитячої музичної школи по вул. Т.Шевченка, 108 А, м. Погребище Вінницької області» 5,000 тис. грн., «Придбання дитячого ігрового майданчику по вул. Першотравнева, 48 в с.Павлівка Погребищенського району Вінницької області» 17,000 тис. грн., «Придбання дитячого ігрового майданчика для комунального закладу "Спичинецький дошкільний навчальний заклад загального розвитку "Веселка" по вул. Центральна, 10 в с. Спиченці Погребищенського району Вінницької області» 13,000 тис. грн..

  Станом на 01.01.2020 року освоєно кошти субвенції в сумі 1124,197 тис. грн.. Залишок невикористаних коштів субвенції з державного бюджету в сумі 174,713 повернено до державного бюджету. Станом на 01.01.2020 року отримано субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів соціально - економічного розвитку окремих територій в сумі 1090,000 тис. грн. в тому числі «Нове будівництво мереж водопостачання по вул. П. Тичини, вул. Молодіжна, вул. Садова, вул. Матросова та вул. Польова в м. Погребище Вінницької області» 237,000 тис. грн., «Нове будівництво розвідувально-експлуатаційної свердловини для водопостачання населення по вулицях Чкалова, Богуна в м. Погребище Вінницької області» 237,000 тис. грн., «Нове будівництво мереж водопостачання по вул. В. Речмедіна, Мічуріна, Польова, Л. Українки, Кармелюка, пров. Гагаріна в селі Андрушівка, Погребищенського району, Вінницької області» 158,000 тис. грн., «Нове будівництво мереж водопостачання по вул. В. Речмедіна, А. Олійника, Барінова, Лугова, Кармелюка, Ковпака, Тишкевича, Ярова в селі Андрушівка, Погребищенського району Вінницької області» 158,000 тис. грн., «Придбання меблів для Новофастівського дитячого навчального закладу в с. Новофастів Погребищенського району Вінницької області» 12,000 тис. грн., «Придбання музичного обладнання для Погребищенської дитячої музичної школи по вул. Т. Шевченка, 108 А, м. Погребище Вінницької області» 20,000 тис. грн., «Придбання медичного обладнання для Погребищенської центральної районної лікарні по вул. П. Тичини, 54 м. Погребище Вінницької області» 158,000 тис. грн., «Придбання дитячого ігрового майданчику по вул. Першотравнева, 48 в с. Павлівка Погребищенського району Вінницької області» 63,000 тис. грн., «Придбання дитячого ігрового майданчика для Комунального закладу “Спичинецький дошкільний навчальний заклад загального розвитку “Веселка” по вул. Центральна, 10 в с. Спичинці Погребищенського району Вінницької області» 47,000 тис. грн.. Кошти освоєно в повному обсязі за цільовим призначенням.

  З метою наповнення доходів місцевих бюджетів усіх рівнів у 2020 році необхідно:

  1.Управлінню фінансів райдержадміністрації приводити помісячний розпис доходів у відповідність до очікуваних надходжень.

  2.Органам ДФС вживати відповідних заходів щодо:

  • легалізації зарплати та виведення доходів із тіньового сектору економіки;
  • залучення до оподаткування акцизним податком з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;
  • організації роботи по залученню об’єктів до оподаткування податком на майно (включаючи податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, плату за землю, транспортний податок).

  3.Органам місцевого самоврядування :

  • вживати відповідних заходів щодо ефективного використання земельних ділянок та перегляду ставок орендної плати по діючих договорах відповідно до вимог чинного законодавства;
  • встановлювати максимальні ставки по надходженню коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, з врахуванням розпорядження КМУ від 31 січня 2018 р. № 60-р “Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об’єднаних територіальних громад ”.
  • вживати відповідних заходів щодо забезпечення ефективного використання майна комунальної власності територіальних громад району та перегляду в сторону збільшення розмірів орендної плати за використання майнових комплексів та іншого майна, що перебуває в комунальній власності.

  Щодо ефективного використання коштів місцевих бюджетів головним розпорядникам коштів та одержувачам бюджетних коштів необхідно:

  1.Забезпечити першочергове спрямування коштів бюджетними установами на фінансування захищених статей видатків, зокрема, видатків на оплату праці з нарахуваннями та оплату за спожиті енергоносії.

  2. Утримувати чисельність працівників та здійснювати видатки на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагороду, матеріальну допомогу, лише в межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах.

  3.Здійснювати контроль за цільовим та ефективним використанням коштів освітньої та медичної субвенцій з державного бюджету, відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 р. № 6 “Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам” (зі змінами), від 23.01.2015 р. № 11 “Деякі питання надання медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам” ( зі змінами).

  Заступник начальника управління О.НЕДОШОВЕНКО